Pályázati és Tudáshasznosítási Igazgatóság

Nyári gyerekegyetem: többnapos kreatív tanulás

Az Óbudai Egyetem két városban hirdetett általános iskolásoknak szóló, többnapos nyári gyerekegyetemet, ahol a diákok bepillantást nyerhettek az informatika, valamint a műszaki tárgyak izgalmas világába.

 

Edelényben és Salgótarjánban a 8-14 éves korosztály számára összeállított informatikai programok és tematika tették lehetővé, hogy a résztvevők elsajátítsák a programozás alapjait.

A tanulók az alábbi programokon tudták bővíteni tudásukat:

VR program: A Virtuális valóság megismerését követően gyakorlatban is kipróbálhatóvá váltak játékos formában a VR eszközök, illetve programok.

LEGO robot program: A robotok jelentősége napjainkban és a jövőben megkérdőjelezhetetlen. Lego robot építéssel és programozással új ismeretekre tehettek szert a gyerekek.

Játékos matek: Játékos, interaktív foglalkozások keretén belül bemutatásra kerültek a matematika szépségei, érdekességei.

Bűvös négyzetek: Alakzatok szépségeit és legkülönbözőbb variációit megjelenítő foglalkozáson a diákok megtanulhattak bűvös négyzeteket szerkeszteni.

Érdekes számok, számos érdekesség: A barátságos számok, a sokszög számok, valamint a palindrom-, főnix-, Münchausen-, illetve a Friedmann- és az Armstrong számok, valamint meghökkentő számelméleti érdekességek világába nyílt lehetőség betekintést nyerni.

Varázslás matematikával: Kártyatrükkök, gondolatolvasás, jövőbe látás, mágikus számok, különleges születésnap, lélegzetelállító illúziók, amelyekkel találkozhattak a résztvevők.

Népszerű elektronika: Az elektronikus áramkörök készítésének lépéseinek ismertetése, valamint forrasztás, bemérés, összeszerelés gyakorlása volt a cél a foglalkozásokon.

3D nyomtatás: 3D nyomtatás alapjait sajátíthatták el a tanulók: mire, mikor, hol használjuk. A 3D tárgyak modellezése és nyomtatása Tinkercad program használatával valósult meg.

STEAM: A kultúra összekapcsolása a STEM-el, 3D film vetítése és elemzése, ill. 3D nyomtatott tárgyak festése és a rajztechnikai eszközök használata, a produktumok egyedivé tétele szerepelt a programok között.

A gyerekegyetem zárásaként a diákok egyénileg, vagy csoportosan is bemutathatták egyfajta E-Élménynaplón vagy Blogon keresztül, hogy milyen élményekkel gazdagodtak az ott töltött idő alatt, bejegyzéseket írhattak, képeket és videókat készíthettek okostelefonjaikon. A részvételt a szervezők oklevéllel, és ajándékcsomaggal értékelték.

Az Óbudai Egyetem által rendezett nyári gyerekegyetem a magyar állam és az Európai Unió EFOP-3.4.4-16-2017-00019 projektjének köszönhetően valósul meg.